gambaran hilusi

gambaran hilusi

Saturday, February 26, 2011

Suka Duka di PEMALANG

Teman-teman yang bersama ke Pemalang: Ukasyah, Zalani. Rizduan, Riduan, Syukri, Nasrullah, Muhchin, Muaz.. ke rumah Muhchin..

Pada tanggal 23.2.2011 hari rabu jam 7.30 malm, bertolak dari ciputat ke pasar juma't.. sampai disana kira2 jam 8mlm. kami tunggu bus eksikutif sinar jaya.bus sampai kira2 jam 8.30 mlm. kami membayar tambang Rp60ribu perorang. perjalan kami makan masa selama 9jam. pada jam 12mlm kami berhenti di restoran sinar jaya.kami semua turun untuk ke WC,solat dan makan.. 30 minit kami disana langsung bertolak lagi..

Pada tanggal 24.2.2011 hari khamis jam 5.30pg kami sampai di Pemalang. semasa turun memang aneh.ramai yang berkerumun untuk bawa kami ke distinasi..tp kami tidak layan..kami terus jalan kaki ke musolla..yang aneh disana musollanye tidak ada tempat untuk buang air besar..ada diantara kami lari ke belakang semak..hahahaha.. kami solat subuh disana.,selepas solat subuh kami berjlan ke pasar pendeka ( bukan nama sebenar) krn bentuknye mirip dgn zaman hang tuah dahulu..kami membeli barang2 asas untuk keluarga muhchin.
selepas membeli kami mencari angkut untuk ke rumah muhchin..dari pasar itu makan masa 1jam untuk smpai ke rumah.kami melalui semak,hutan dan sungai..yang paling aneh kami semua melihat permandangan yg (kotor) org2 disana smuanya buang air di tepi sungai..tua muda semua sama..mmg kelakar..kami terfikir mcm mne nk melabur nanti?????

tepat jam 9pg kami smpai di destinansi..mmg benar2 perkampungan..rumahnye paling pojok samping hutan...kami membayar angkut rp60ribu...semua org terkejut..dia menyangka kami org jakarta,rupanya org malaysia..huhuhu..aku dan kawan2 semua tertidur cuma sabri dan nash ikut nenek muhsin ke sawah padi..mmg x thu letih... pada jam 2 ptg kami diajak ke hutan untuk mandi sungai..kami bersama anak2 kecil..tp mmg malang nasib kami..kami ditipu oleh anak kecil..diajak pusing2 entah kemana..akhirnye kami pulang dgn kotoran selipar aku putus..kecewa..kami berlapan masih memikirkan mcm mne mahu buang air..akhirnye malm terjwab juga..teman2 ada yg ke sungai dan ada yang simpan..huhuhu..kami semua tidur dgn keletihan..

tanggal 25.2.2011..jumaat. jam 7pg kami bertolak ke wisata air panas guci..berjalan hampir 2jam..kami semua naik stron..( lori kayu ) tambangnye Rp300ribu.smpai disana benda yg pertama kami naik kuda.. enak mmg seru.aku,sabri,nash,duan hamid berlumba kuda..yg lain langsung mandi air panas..
pada jam 3ptg kami pulang ke rumah muhchin..tp semasa prjalanan kami terlihat ratusan ribu manusia berkumpul..rupa2nye ada majlis seluruh madrasah berkumpul.. cocok dinamakan pemalang kota santri.kami smpai dirumah..tp aku dn muhsin terus bwa motor ke perkalongan untuk beli tikek keretapi..pejalanan 1 jam..smpai disana kami terkejut harga tiket ekonomi Rp33ribu, bissnes Rp120.. jadi kami terpaksa pendamkan impian..mahal sangt,yg ekonomi murah tp xada tempt duduk. aku pulang dgn kecewa..

tanggal 26.2.2011 sabtu.jam 6.30 pg kami brtolak ke perhentian bus pemalang..kami beli tiket Rp45ribu perorg.kami bertolak disana jam 8pg smpai di kota macet ini jam 4 ptg..akhirnye aku lega kerana dpt membuang hajat..hahahahaha...

byeee...

No comments:

Post a Comment